jessiehagel.blogg.se

En blogg om träning, tankar och säkert diverse:)

Men vilken underbar läsning i Aftonbladet!

Publicerad 2012-06-29 01:07:37 i Uteliv

Ruskvädret får skogsguldet att glimra

Sverige utstår rekordrusk.
Men snart kan återbäringen komma – i form av skogsguld.
– Det kommer spruta upp svampar ur marken, säger svampexperten Pelle Holmberg.

Finns det något som är mer härligt än att åka ut i skogen på hösten för att plocka svamp?
Nä, det är nog rätt oslagbart! Vilken avkoppling samtidigt som man får frisk luft och man får ordentlig motion.
Vi brukar planera dagen före att vi ska ut så jag ställer klockan och går upp tidigare för att hinna baka en Silviakaka, som är ett måste till svampfikat:)
Det händer ju att vi helt plötsligt kommer på att vi ska dra ut i skogen för att plocka svamp, då blir det liv på minisen när hon inte får Silviakaka:) Vilka vaner man lägger sig till med!

Är ju helt underbart när man kommer ut i skogen, har parkerat bilen, kliver ut och andas in den sköna friska luften och känner dessutom att det luktar svamp! Då mår jag toppen!!
Alla tycker att jag är helknäpp som plockar svamp när jag inte äter svamp. Men det är ju så rogivande och jag kan lova att dom som tycker om svamp och får av mig blir väldans glada:)

Blir man bortbjuden så kan man alltid ta med lite svamp i gå-bort-present!

Börjar redan längtas märker jag!

 

Kommentarer

Postat av: Fanny & Felicia

Publicerad 2012-06-29 10:13:03

Det tycker jag att du ska göra, den är riktig god! Det är ju supermysigt att plocka svamp och vara i skogen :) Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Bor i: Hudiksvall. Gift med: Thomas. Barn: Sanna 15 år och Indra 6 år. Född: 1975. Längd: 164 cm. Vikt: 59 kg. Cykel: Trek Lexa S, framväxel Shimano Sora, 34,9 mm klämma, bakväxel Shimano Tiagra och en Trek Marlin WSD, framväxel Shimano Altus, bakväxel SRAM X4, .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela