jessiehagel.blogg.se

En blogg om träning, tankar och säkert diverse:)

Min första Tjejklassiker!!

Publicerad 2012-07-10 02:33:29 i Träning

Nu är den avklarad! Min första men dock inte sista...Tjejklassiker!

Påbörjar redan en ny nu i september på Lidingö. Sen på Vättern ser det ut som om jag även påbörjar en Halvklassiker mitt i Tjejklassikern:)
Är otroligt nöjd och stolt över mig själv och dom gågna månaderna med träning.

Började med Tjejloppet på Lidingö förra hösten. Sprang en mil i terräng på 1 timme 6 min vilket var 2 min sämre än året före och jag var inte nöjd. Fast med tanke på att jag varit förkyld i 3 veckor då och sen var förkyld i ytterligare 5 veckor så kanske jag borde vara nöjd! Bättre tur i år får vi hoppas för mitt mål är att komma under 1 timme. Drömmen vore att komma under 50 min och få en silvermedalj:)

Sen fortsatte jag med Tjejvasan (30 km) som slutade på 3 tim 9 min vilket jag heller inte var nöjd med. Eftersom jag helgen före hade kört 30 km hemma i sakta mak och då kört på 3 timmar blankt. Men när man får stå i kö i 10 min bara för att få komma upp för en backe så är tiden kanske inte så konstig. Och när man äntligen kommit upp för backen får man stå och vänta på alla som inte törs åka utför utan ska gå sidledes med skidorna nerför backen:/

Efter det kom Tjejvättern (100 km) på 3 tim 12 min, som jag är mer nöjd med. Men hade jag cyklat själv hade jag inte stannat i alla depåerna utan kanske bara mitten depån. Så där kan man lätt göra ett bättre reultat:)

Och nu blev avslutningen Tjejsimmet i Vansbro (1 km) på 24 min 38 sek. En tid jag är övernöjd med. Det var grenen jag bävade och oroade mig mest för....men det gick ju!:) 17 grader i vattnet men det var inga problem med min shorty och en massa vaselin. Lite jobbigt direkt när kallvattnet sipprar in lite här och där. Men sen gick jag in i mitt mantra:) Andas simma andas simma andas simma....
Hade 2 tunga stunder när jag fick sjögräs eller nå mellan tårna...tvi vale!

Inväntar nu mitt diplom för hela Tjejklassikern som jag beställde direkt på kvällen!

Sååååå jäkla nöjd med mig själv!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Bor i: Hudiksvall. Gift med: Thomas. Barn: Sanna 15 år och Indra 6 år. Född: 1975. Längd: 164 cm. Vikt: 59 kg. Cykel: Trek Lexa S, framväxel Shimano Sora, 34,9 mm klämma, bakväxel Shimano Tiagra och en Trek Marlin WSD, framväxel Shimano Altus, bakväxel SRAM X4, .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela