jessiehagel.blogg.se

En blogg om träning, tankar och säkert diverse:)

Bollnäsrundan!

Publicerad 2012-07-14 20:12:00 i Träning

Så var det dags för Bollnäsrundan för första gången:) Alla cykelturer är för första gången eftersom jag blev med cykel i höstas;)
Var inte direkt taggad efter att ha kommit i säng vid 02:30 och låg då och stirrade i taket, tokvaken! Nackdelen efter nån veckas nattjobb:/
När klockan ringde 06:30 var jag allt annat än pigg! Men upp och iväg kom vi.
Starten gick klockan 10! Jag, Petra och Stefan stack iväg plus alla andra cyklande tokar:)
Det var en förhatlig motvind nästan hela vägen till Alfta, när det inte var motvind så kom den från sidan så man fick hålla ordentligt i styret för att inte köra omkull.
Jag drog och vi höll ihop till Alfta men där drog jag iväg så jag fick trampa i min takt. Strax efter det hade visst Stefan fått punka:/
Han ringde efter Thomas som hämtade upp honom.
Efter Alfta var det en bra bit med urusel asfalt, man var glad att däcken höll och att cykeln inte skakade sönder:/
Hoppas det blir en annan dragning nästa år!
Några bitar tillbaka mot Bollnäs fick man lite fin medvind, det kändes ju gott!
Tog mig runt dom 4,5 milen på 1:32 enligt BCK´s resultatlista. En 8:e plats:)
Ringde Thomas och kollade vart han var, då berättade han att han hade hämtat upp Stefan och var på väg tillbaka och att Petra cyklade själv sista biten.
När dom kom med bilen kastade jag in mina vinster och en tröja för att kunna åka och möta upp Petra så hon slapp cykla sista biten själv!
Så till slut kom alla i mål på lite olika sätt:)
 

Kommentarer

Postat av: Sofi

Publicerad 2012-07-18 08:15:19

Kändes väl lite kaxigt att få kasta in vinterna i bilen? Haha!

Svar: Tur att jag är för godhjärtad för att vara sån...hade mest dåligt samvete för att Petra fick cykla själv:)
Jessica

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Bor i: Hudiksvall. Gift med: Thomas. Barn: Sanna 15 år och Indra 6 år. Född: 1975. Längd: 164 cm. Vikt: 59 kg. Cykel: Trek Lexa S, framväxel Shimano Sora, 34,9 mm klämma, bakväxel Shimano Tiagra och en Trek Marlin WSD, framväxel Shimano Altus, bakväxel SRAM X4, .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela