jessiehagel.blogg.se

En blogg om träning, tankar och säkert diverse:)

Invigning av våtdräkt!

Publicerad 2012-06-30 16:22:53 i Träning

Trots att jag ännu inte är riktigt frisk så var det dax att testa våtdräkten! För nästa helg smäller det!
Tjejsimmet 1 km och jag ser INTE fram emot det:/
Vi åkte ut till en liten sjö och det var nog absolut första gången jag bara sprang och kastade min i vattnet, allt för att slippa pina mig:)
Tur att maken simmat halvsimmet 2 gånger så vi kunde få testa med en varsin fiiin badmössa:)
Å fi fasen vad kallt det var!!!
Ca 17 grader i vattnet och jag frös som attans om händerna.
Vi hade smörjt in oss med vaselin fast inte riktigt på händerna, det ska jag göra imorgon när vi ska dit igen.
Efter ca 5 min så började det kännas bättre i händerna och vi simmade fram och tillbaka i ca 25 min.
Kändes bättre än förväntat! Men ser ju inte riktigt fram emot att ha en massa folk bredvid mig nästa lördag som kanske ska försöka trycka mig under ytan bara för att dom SKA fram!!
Nu ska jag svida om och ta med mig maken ut i slingan på en tur och barnen får passa varandra under tiden:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Bor i: Hudiksvall. Gift med: Thomas. Barn: Sanna 15 år och Indra 6 år. Född: 1975. Längd: 164 cm. Vikt: 59 kg. Cykel: Trek Lexa S, framväxel Shimano Sora, 34,9 mm klämma, bakväxel Shimano Tiagra och en Trek Marlin WSD, framväxel Shimano Altus, bakväxel SRAM X4, .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela