jessiehagel.blogg.se

En blogg om träning, tankar och säkert diverse:)

Downhill i Järvsö!

Publicerad 2012-07-13 00:01:17 i Träning

Idag var vi några tjejer som drog iväg till Järvsö för att testa downhill för första gången! Dom har tjejkvällar på torsdagskvällarna.
Å det var så megakul!! Vill åka mer å mer å mer!
Vi var alla väldigt nervösa innan, allra helst inför liftåkningen. Höjdrädda som vi är. Och dessutom få med sig en cykel på liften:/
Men det gick jättesmidigt faktiskt:)
Vi var totalt 15 tjejer som åkte upp. Där gick dom igenom viktiga saker inför nerturen och dom delade in oss i 2 grupper.
Den första gruppen stack iväg och tog den enklaste banan, Monica, dom har 4 olika svårighetsgrader, vi i andra gruppen åkte ner i den näst lättaste banan, Barbro heter den:)
Första turen gick sakta och vi fick stanna och vänta in halva gänget med jämna mellanrum.
När vi kom ner efter första turen så stod flera tjejer med alldeles skakiga ben;) Där märkte jag vad alla mina cykelturer gjort för mina ben:)
När vi skulle upp igen blev det bara guiden, jag och en tjej till för dom andra ville vila.
Så då drog vi på lite mera och stannade betydlig färre gånger.
3 turen upp i liften märkte vi att åskan som varit i närheten drog sig över oss. Så när alla hade kommit upp så stängdes liften och man visste att det blev sista turen ner, så då drog jag på det jag vågade och lyckades ta svängarna mycket bättre. Åkte efter guiden i andra åket och studerade noga hur han gjorde i svängarna och apade efter så gott jag vågade.
Nu måste jag kolla hur länge dom har öppet och boka in en till körning innan dom stänger för säsongen och hoppas då på att åskan håller sig långt borta!

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-07-14 19:53:40

Kul att se dig idag även om jag tyvärr aldrig såg dig vid målområdet sedan. Gissar att du kanske hann åka hem eftersom jag stod och väntade in sista klungorna som körde två varv innan jag kom tillbaka.

Downhill i Järvsö verkar otroligt skoj. Måste försöka hinna dit innan det är slut för sommaren jag med. Alla talar så himla gott om det!

På svar om din fråga om rullskidorna. I början var det väldigt skakigt och jag tog det otroligt försiktigt. Men efter några gånger blir man säkrare och det är faktiskt riktigt roligt. Även om jag fortfarande har en väldig respekt för asfalten. Snö är ju som sagt att föredra om jag skulle ramla. Men försöker åka så pass lugnt att jag har så bra kontroll som möjligt. Men förmodligen är det väl tyvärr bara en tidsfråga innan jag gör min första vurpa..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessica

Bor i: Hudiksvall. Gift med: Thomas. Barn: Sanna 15 år och Indra 6 år. Född: 1975. Längd: 164 cm. Vikt: 59 kg. Cykel: Trek Lexa S, framväxel Shimano Sora, 34,9 mm klämma, bakväxel Shimano Tiagra och en Trek Marlin WSD, framväxel Shimano Altus, bakväxel SRAM X4, .

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela